Om oss

VÅR VISJON

TREFFSIKKER OG KOSTNADSEFFEKTIV STILLINGSUTLYSNING

Om oss



En aktør siden 2008


Riksmedia as har vært en aktør i stillingsmarkedet siden 2008. Vi har helt siden oppstart vært opptatt av å være i forkant når det gjelder å utvikle kostnadseffektive produkter som gir gode resultater for våre kunder. Etter mange år med en fast helside i Dagbladet med stillingsutlysninger (den gule, kanskje du har sett den?), opparbeidet vi oss både en kundegruppe og faste lesere.


Etterhvert skjønte vi at visjonen vår, "rimelig og riksdekkende stillingsutlysning", var moden for en oppdatering. Vi hadde hatt gode resultater for våre kunder i mange år, men vi var sikre på at vi kunne tilby enda mer kostnadseffektive utlysninger dersom vi klarte å vise stillingsannonsen kun til de som faktisk var relevante kandidater. Visjonen ble derfor oppdatert til "Treffsikker og kostnadseffektiv stillingsutlysning", og arbeidet med sette mål og strategier for å oppfylle visjonen ble satt i gang.


Sosiale medier

Vi fant fort ut at sosiale medier var veien videre. Med mulighetene for å definere målgrupper og bestemme både plasseringer og tidspunkt for annonsering, så vi muligheten til å tilby kundene våre annonser som treffer relevante kandidater for stillingen som skal bemannes. For å kunne være en seriøs aktør i stillingsbransjen, har vi hatt stort fokus på kompetanseheving og kompetanseutvikling. Vi har derfor inngående kunnskap om de forskjellige sosiale medier algoritmer, teknologi og muligheter, og vi oppdaterer oss jevnlig innen området. Visste du for eksempel at 3.406.000 personer i Norge har en Facebook-profil og at 83 % av disse er inne på Facebook daglig?* Informasjon som dette er viktig i valg av annonseplassering, og vi gjør daglig nye erfaringer. Det er det som er så gøy med stillingsutlysninger - at vi kan basere våre produkter på statistikk og ta lærdom av de tusener av annonser som vi har produsert. Vi er derfor stolte av å kalle våre produkter for et håndverk.


*Ipsos SOME Tracker Q3'18

HVORDAN JOBBER VI?


Vi gjør en grundig jobb med hver enkelt utlysning og har retningslinjer for hvordan utlysningen skal produseres.

DEFINERE


Kanskje den viktigste biten av arbeidet som blir gjort med utlysningen. Her definerer vi målgrupper, plasseringer og tidsplan som passer for den spesifikke utlysningen.

DESIGN


Vi velger ut bilder fra vårt bildearkiv, dersom kunden ikke har bilder eller video som de ønsker å bruke i utlysningen. Deretter tilpasser vi dette til riktig format.

OPTIMALISERE


Vi går gjennom annonsen i sin helhet og sikrer at alt er gjort riktig for seg og er klart til levering.

LEVERE


Utlysningen er klar for publisering og treffer relevante kandidater.